Tor Głażewo to właśnie tam wszystko się zaczęło i tam toczy się dalej off-roadowa historia na dwóch małych kołach. Na ulubionym przez riderów torze rozstrzygnięto cztery rundy zawodów, w których udział wzięła blisko setka zawodników od 8.roku życia. Sześć klas zawodniczych i rywale z całego kraju.

Cztery rundy tegorocznych zmagań terenowych w formule pit country, wyłoniły swoich zwycięzców. Wśród nich najmłodsi zawodnicy, a w klasie Stock 90 było ich aż trzynastu oraz sześć zawodniczek, które podjęły rywalizację u boku kolegów z toru.


Sześć klas zostało pod koniec wzbogacone o nową formułę, skierowaną do osób, które mają mniej czasu na treningi i jeżdżą bardziej rekreacyjnie, a również chcą próbować swoich sił w rywalizacji.

Profesjonaliści i amatorzy na jednym torze
– Pojawiła się klasa Amator– mówi Marcin Wójcik, trener motocrossu związany z toruńskim klubem MX Otopit Toruń. – Dzięki temu udział w zawodach może wziąć praktycznie każdy. Mam nadzieję, że to spowoduje jeszcze większą frekwencję na głażewskim torze i będziemy tam gościć zarówno juniorów, jak i seniorów. – Postanowiliśmy wyrównać szanse i pozwolić zaistnieć również mniej zaawansowanym raiderom– mówi Łukasz Pawlikowski. – To kolejny sezon w którym bardzo mocno postawiliśmy na profesjonalne szkolenia dla naszych zawodników, co oczywiście przełożyło się na efekty na torze i zwiększenie poziomu. Jednocześnie chcemy, żeby pit bike wciąż pozostawało dyscypliną otwierającą drzwi do świata motorsportu i dawało szansę każdemu. Właśnie dlatego pojawia się klasa Amator, stworzona właśnie dla mniej doświadczonych zawodników. Mam nadzieję, że będzie to idealny argument, by spróbować swoich sił w 2019 roku.

Tor Głażewo- Be a Hero!
Tor Głażewo to obiekt, który został stworzony właśnie z myślą o małych dwóch kółkach. Tam na co dzień nie tylko trenują, ale i szkolą się zawodnicy tej dyscypliny. Podczas Bud-Rem Stal Pit Bike Cup zawodnicy jeżdżą w klasach: Stock 90, Stock 125, Stock 150 MX, Stock 150 PRO, Pit Ladies, Super Pit i wspomniany Amator. Na starcie ustawią się dzieci od 8.roku życia, po młodzież i dorosłych. W jazdach pokazowych zobaczymy jeszcze młodszych adeptów pit bike- już od 6 roku życia.

-Pit bike to przede wszystkim świetna zabawa, ale także możliwość sprawdzenia się w rywalizacji i wejście do świata motorsportu z niewielkim budżetem już od najmłodszych lat. Dzięki temu nie tylko zaszczepiamy w dzieciach i młodzieży ducha sportowej walki, ale także dajemy szansę na zaistnienie w profesjonalnej odsłonie tej dyscypliny. Najlepszym przykładem jest historia Daniela Blina, który pierwsze swoje zawody wygrał właśnie w Głażewie, dwa lata później wracając z pucharem Polski i Europy w wyścigach motocyklowych klasy 300 cc. To kuźnia talentów, najlepsi mają szansę rozwijać się dalej. Jak najbardziej zachęcamy do jazdy rekreacyjnej, ale start w zawodach to coś więcej. To świetna zabawa i satysfakcja, że udało się zrealizować cel- zaznacza Łukasz Pawlikowski.

Zwycięzcy 2018

Stock 90
1.Michał Valiavsky
2.Maksymilian Pawełczak
3.Oskar Rumiński

Stock 125
1.Mateusz Affelt
2.Oliwier Kaźmierski
3. Antoni Prowadzisz

Stock 150 MX
1. Cyprian Bieliński
2. Hubert Paduch
3. Kamil Zima

Stock 150 PRO
1. Kacper Rabikowski
2. Mateusz Lampkowski
3.Piotr Drypa

Pit Ladies
1.Daria Leba
2. Aleksandra Turno
3. Agata Flor

Super Pit
1. Dariusz Leba
2. Mateusz Kamiński
3. Marcin Wójcik